Skip to content

Haal meer uit je website met deze tips

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

En leg een goede basis voor succesvolle online marketing

Alleen met een sterke website leg je een basis voor (succesvolle) online marketing. Het is zelfs een vereiste: zonder sterke website is er gewoonweg geen online marketing. Het is niet alleen je visitekaartje en een eerste indruk die je achterlaat, je kunt jouw bezoekers met een goede website antwoord geven op al hun vragen. Maar wanneer heb je een sterke website? En hoe kun je meer uit je website halen? Je leest het in de tips hieronder.

Wanneer heb je een sterke website?

Dat een goede website voorzien is van mooie foto’s en sterke teksten moge duidelijk zijn. Maar een sterke website bevat natuurlijk veel meer dan dat. Om te kunnen zeggen dat je een erg sterke website hebt, moet deze aan belangrijke kenmerken voldoen. Een goede website:

  • Heeft een duidelijk doel
  • Is geschikt om te bezoeken vanaf alle apparaten
  • Bevat beeldmateriaal van hoge kwaliteit
  • Ziet er professioneel uit
  • Is gebruiksvriendelijk
  • Wordt regelmatig van nieuwe teksten en beelden voorzien
  • Bevat heldere en duidelijke taal
  • Heeft een snelle laadtijd
  • Is SEO-geoptimaliseerd
  • Bevat weinig tot geen bewegende elementen
  • Voldoet aan de privacywetgeving
  • Zet aan tot actie

Zoals je ziet, moet een goede website aan heel wat kenmerken voldoen. Pas dan kun je een basis leggen voor (succesvolle) online marketing. Bedenk wat het doel is van jouw website, wat én wie je ermee wil bereiken. Bedenk ook op welke manier je dit wil gaan bereiken en haal zo meer uit je website.

Meer uit je website halen door relevant te zijn

Relevantie is erg belangrijk voor een goede vindbaarheid in Google. Past jouw website goed bij de zoekopdrachten van jouw doelgroep? Dan is jouw website relevant. Maar hoe zorg je voor relevantie?

Doe een zoekwoorden onderzoek en weet waar jouw doelgroep naar zoekt. Deze zoekwoorden kun je in jouw website verwerken. Zorg dat je jouw website zo ontwerpt, dat de belangrijkste informatie direct in beeld verschijnt.

Een andere manier om voor relevantie te zorgen, is zorgen voor een goede sitestructuur. Deel alle pagina’s zo in, dat bezoekers gemakkelijk hun weg kunnen vinden. Zorg er daarnaast voor dat alle inhoud is voorzien van goede kwaliteit en je bent al een heel eind op weg.

Optimaliseer jouw website voor de zoekmachines (SEO)

Zoals hierboven omschreven is relevantie al erg goed voor de vindbaarheid in Google. Inzetten op SEO (Search Engine Optimization) om zo een goede basis te leggen voor succesvolle online marketing is dan ook altijd een goed idee. Zorg om te beginnen voor sterke en relevante SEO-titels, paginatitels, tussenkoppen en meta-omschrijvingen.

Daarnaast is het belangrijk dat jouw website waardevolle content bevat. Schrijf sterke teksten of laat deze teksten schrijven door een gespecialiseerde SEO-tekstschrijver. Gebruik relevante zoekwoorden die uit je zoekwoorden onderzoek naar voren zijn gekomen, interne en externe links en jouw website krijgt al een hogere SEO -score. Als jouw website ook nog eens een snelle laadtijd heeft én voorzien is van geoptimaliseerde afbeeldingen, dan heb je een goede basis gelegd voor succesvolle online marketing!

Zorg voor een optimale gebruikerservaring (UX)

De User Experience (UX) is steeds belangrijker voor succesvolle online marketing. Een optimaal UX-design is simpelweg de optimale gebruikerservaring. De nadruk ligt op wat zich in het hoofd van jouw bezoeker afspeelt tijdens een bezoek aan jouw website. Sluit jouw website goed aan bij de verwachtingen en wensen van de bezoekers? Vinden bezoekers relevante informatie op jouw website en krijgen zij antwoord op hun vragen? Welke emoties worden er opgeroepen?

Een goede gebruikerservaring zorgt er niet alleen voor dat jouw website sterk is en een goede basis voor online marketing legt, ook verhoogt een goed UX-design de kans op een conversie.

Je kunt natuurlijk niet iedere bezoeker een 100% fijne gebruikerservaring bieden, het is maar net hoe diegene zich op dat moment voelt. Wél kun je ervoor zorgen dat de bezoeker niet gefrustreerd raakt. Zorg voor een goed functionerende en gestructureerde website en je neemt al heel wat obstakels weg.

Maak van een bezoeker een klant door conversie optimalisatie (CRO)

De laatste tip om meer uit je website te halen, is focussen op conversie optimalisatie (CRO). Zet je conversie optimalisatie in op de juiste manier? Dan vergroot je de kans dat een bezoeker actie onderneemt. Zo kan de bezoeker doorklikken naar een volgende pagina, zich aanmelden op een nieuwsbrief, een E-book downloaden of zelfs een product of dienst afrekenen.

Om deze successen te behalen, is het goed om aandacht te besteden aan Conversion Rate Optimization. Benieuwd hoe je dit aanpakt? Je leest dit in onze uitgebreide blog “Wat is conversie optimalisatie en hoe pas je het toe?” 

Ga aan de slag en haal meer uit je website!

Wil jij meer uit je website halen én een sterke basis leggen voor een (succesvolle) online marketing? Dan kun je bovenstaande tips gebruiken en inzetten op o.a. relevantie, UX, SEO en CRO. Weet je niet zo goed waar je moet beginnen en kun je onze hulp goed gebruiken? Laat het ons weten en we helpen je graag!

indexing crawler

Zolang er nog Googlebot Desktop staat kun je de resterende tijd die je nog hebt gebruiken om jouw mobiele versie te optimaliseren.

Hulp nodig bij het aanpassen van je website?

Is jouw website al helemaal klaar voor mobile-first indexing? Of heb hulp nodig bij het aanpassen van je website om je positie in Google te verbeteren? Vul het formulier in, we helpen je graag met het optimaliseren van je website! 

Geschreven door:

Ruben Sikkema

Ruben Sikkema

Elke website en klant is weer anders en dat maakt het werken voor CRUX elke dag uitdagend voor Ruben. Hij denkt graag met je mee en komt daarmee tot nieuwe inzichten om elke klant verder te helpen.

Meer inspiratie

CONTACTFORMULIER

Waar kunnen wij jou bij helpen?

CRUX helpt jou aan snelle en unieke websites & webshops! Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 (0)294 785 156 om de mogelijkheden te bespreken.