Skip to content

De kracht van een goede website

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

En de 5 belangrijkste voordelen van een goede website


Waarom is het belangrijk om een goede website te hebben? Deze vraag wordt ons regelmatig gesteld. Wist je dat er genoeg bedrijven zijn die denken dat een website niet bijdraagt?

Het maakt in principe niet uit wát voor een bedrijf je hebt: voor elke onderneming is het hebben van een goede website alleen maar voordelig. Niet alleen is het meteen jouw online visitekaartje, ook staat het een stuk professioneler en kom je betrouwbaarder over. Je bent daarnaast altijd bereikbaar en het biedt een kans om meer klanten of bezoekers binnen te halen. Hieronder vertellen we jou wat de voordelen van een goede website zijn.

Een website als online visitekaartje

Je hoort het vaak: een website is als een online visitekaartje. Grotendeels waar. De bezoeker ziet namelijk direct wat voor een bedrijf je hebt, wat je doet en wat de bedrijfsgegevens zijn. Je kunt dus wel stellen dat een website als een online visitekaartje is, maar eigenlijk is het véél meer dan dat. Je wilt niet alleen dat mensen jouw gegevens weten en daarmee in contact kunnen komen. Je wilt een potentiële klant graag verder helpen. Interactie met de doelgroep hebben, een betere vindbaarheid creëren, meer omzet creëren en jouw informatie kunnen aanpassen. Dit kan niet met een visitekaartje, maar wel met een website. Dát is de kracht van een goede website.

Een website hebben is professioneel

De kracht van een goede website is ook dat je professioneel en betrouwbaar overkomt. Heb je een goede website? Dan laat je direct een goede indruk achter bij de bezoeker en potentiële klant. De bezoeker krijgt vertrouwen in wat jij doet en in hetgeen jij verkoopt. Daarnaast creëer je ook meer geloofwaardigheid met een goede website. Heb je geen website of heb je er een waar al jaren niets mee is gedaan? Dan komt dat verdacht over. Zorg dat jouw website er goed uitziet en up-to-date is zodat de kans op een verkoop alweer vele malen groter is!

Meten is weten

Eén van de krachten van een goede website, is dat je kunt meten wat de behoeften zijn van jouw bezoekers. Zo is het mogelijk om via Google Analytics en Google Search Console het gedrag van jouw bezoekers bij te houden. Waar komt de bezoeker binnen, waar is hij of zij precies naar op zoek? Hoelang spendeert de gemiddelde bezoeker op de website en welke pagina’s vallen bij hem of haar in de smaak? Je kunt op basis van metingen jouw website optimaliseren en je focussen op de voorkeuren van de bezoekers.

Meer werk en meer omzet door een goede website

Heb jij een goede website? Dan bereik jij veel meer mensen dan de bedrijven zonder een (goede) website. Tegenwoordig is een website niet meer weg te denken uit het digitale tijdperk en dus onmisbaar. Het biedt een groot groeipotentieel voor iedere onderneming.

Bereik jij een grotere doelgroep, dan draai je uiteindelijk ook meer omzet. Heb je bijvoorbeeld een prachtige webshop? Dan draagt dit bij aan meer producten in winkelmandjes en meer verkopen.

Verkoop jij een dienst? Ook dan is het hebben van een goede website erg goed. Je richt je voornamelijk op een goede conversie funnel, waarmee je meer werk en meer omzet creëert.

Met een goede website ben je altijd bereikbaar

Nóg een kracht van een goede website? Je bent altijd bereikbaar. Jouw website is dag en nacht te bezoeken. De bezoekers kunnen direct antwoord krijgen op hun vragen – mits je de juiste informatie op jouw website verstrekt. Juiste content is dan ook echt een kracht van een goede website. Ook kunnen jouw bezoekers en dus potentiële klanten op ieder moment van de dag een mailtje sturen of het contactformulier invullen. Daarnaast biedt een website de mogelijkheid om klantenservice aan te bieden.

Stellen jouw klanten regelmatig dezelfde vragen? Dan kun je de drempel verlagen en FAQ (overzicht van de veelgestelde vragen) op je website plaatsen. Klanten hoeven daardoor niet meer te bellen (doei drempel!) en kunnen direct het antwoord op hun vraag vinden.

Ben je overtuigd en wil jij ook een goede website?

Wil jij ook de voordelen ervaren van het hebben van een goede website en een website laten bouwen? Of kun je wel wat hulp gebruiken om jouw website te professionaliseren? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier. We geven antwoord op al jouw vragen en helpen je graag!

indexing crawler

Zolang er nog Googlebot Desktop staat kun je de resterende tijd die je nog hebt gebruiken om jouw mobiele versie te optimaliseren.

Hulp nodig bij het aanpassen van je website?

Is jouw website al helemaal klaar voor mobile-first indexing? Of heb hulp nodig bij het aanpassen van je website om je positie in Google te verbeteren? Vul het formulier in, we helpen je graag met het optimaliseren van je website! 

Geschreven door:

Karen van Wees

Karen van Wees

Creatief bezig zijn is Karen haar ding. Ze is dagelijks bezig met SEO proof content schrijven en het creëren van content voor social media voor interne leadgeneratie.

Meer inspiratie

CONTACTFORMULIER

Waar kunnen wij jou bij helpen?

CRUX helpt jou aan snelle en unieke websites & webshops! Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 (0)294 785 156 om de mogelijkheden te bespreken.